Driven och engagerade junior projektledare sökes – är det du?

Som junior projektledare hos Retail House är du ansvarig hela vägen från kundens förfrågan, rekrytering, bemanning, projektledning till utvärdering av våra bemannade aktiviteter så som event, demonstrationer, sälj och merchandising-uppdrag. Du kommer att ha daglig kontakt med butiker, kunder och personal vilket även innebär en hel del drift med korta deadlines och snabba beslut. Vi har behovsanställd personal som arbetar per uppdrag över hela landet. Mycket av vår verksamhet sker per telefon, mail, Skype och andra vägar i ett bitvis högt tempo. Vi söker dig som är driftig, konsultativ och lösningsorienterad med ett affärstänk.

Vi vill att du är prestigelös och drivs av att få vara med och ta ansvar i ett företag som hela tiden utvecklas. Vi är ett ägarlett företag med högt i tak och många idéer för hur vi ska utvecklas vidare. Hos oss är alltid vår kund i fokus och vi arbetar för att ha långsiktiga samarbeten. Våra kundrelationer bygger på personligt engagemang och att våra kunder alltid upplever oss som professionella och konsultativa.

Du bör ha förståelse för handeln samtidigt som du är konsultativ och kommunikativ i din relation till vår personal, så att varje projekt och bemannad aktivitet når önskat resultat. Som junior projektledare måste du gilla att vara länken mellan kund, personal och butik, samt klara ett högt tempo med fokus på kundnytta och lönsamhet.

Dina arbetsuppgifter

Som junior projektledare har du många varierande arbetsuppgifter, men några av de viktigaste är:
– Ta fram information och utbildning till vår personal – i skrift, bild och digitalt
– Ta fram underlag för logistik, utskick och brief till formgivare för produktion av POS-material
– Bemanna, rekrytera personal och ge korrekt information till de som är bemannade
– Säkerställa kvalitet och lönsamhet i bemanningen av aktiviteter. Arbeta långsiktigt men även hantera drift
– Hantera och lösa frågeställningar som uppstår under projektets gång
– Godkännande av personalens rapporter och sammanställning av resultat
– Supporta personalen och ge svar på deras frågor i WhatsApp-gruppen och över telefon
– Tracking av material och utskick till personalen
– Översättning av manualer och upplägg i vår app SmartSpotter
– Möta deadlines, lönsamhetsmål och hålla kvaliteten mot kund, butik och personal dagligen
– Vara delaktig i utbildningar, uppstartsmöten och utvärderingsmöten
– Fakturering och uppföljning av lönsamhet

För att lyckas i rollen vill vi att du har ett lönsamhet- och affärsstänk tillsammans med erfarenhet av liknande arbete. Att du är en snabb administratör och gillar att arbeta med personal. Du behöver ha goda kunskaper i engelska då vi har uppdrag på nordisk nivå. En merit är om du har erfarenhet inom rekrytering. Om du kan butik och handel är det ett stort plus men inte ett krav.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månader provanställning.

Om Retail House
Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing-byrå med över 15 års erfarenhet av handel och varumärken. Med insikt om shopperbeteende hjälper vi våra kunder att omvandla varumärkets styrka till försäljning vid köptillfället, samtidigt som vi arbetar med att ta fram strategier och kommunikation som stärker samarbetet mellan handel och varumärke. Vi arbetar med kunder som ICA, Hemköp, Johnson & Johnson, Sodastream, Mondelez, Fazer och Elgiganten.

Ansökan
Sista ansökningsdag 1 december. Vi arbetar löpande med rekryteringen så vi ser helst att du ansöker snarast.

Kontaktperson

Lisa Alex
Affärsområdeschef, Activate
lisa.alex@retailhouse.se
070-881 26 05