Driven projektassistent sökes – är det du?

Som projektassistent hos Retail House arbetar du hela vägen från kundens förfråga, rekryterings, bemanningen, projektledning till utvärdering av våra bemannade aktiviteter så som demonstrationer, sälj och merchandising uppdrag. Du kommer att ha daglig kontakt med butiker, kunder och personal vilket även innebär mycket drift med korta deadlines och snabba beslut. Vi har behovsanställd personal som arbetar per uppdrag över hela landet. Mycket av vår verksamhet sker per telefon, mail, Teams och andra vägar i ett bitvis högt tempo. Vi söker dig som är driftig, konsultativ och lösningsorienterad med ett affärstänk. Vi vill att du brinner för att jobba med personal och älskar att ha koll på detaljer.

Vi vill att du är prestigelös och drivs av att få vara med och ta ansvar i ett företag som hela tiden utvecklas. Vi är ett ägarlett företag med högt i tak och många idéer för hur vi ska utvecklas vidare. Hos oss är alltid vår kund i fokus och vi arbetar för att ha långsiktiga samarbeten. Våra kundrelationer bygger på personligt engagemang och att våra kunder alltid upplever oss som professionella och konsultativa.

Du bör ha förståelse för handeln samtidigt som du är konsultativ och kommunikativ i din relation till vår personal, så att varje projekt och bemannad aktivitet når önskat resultat. Som projektassistent måste du gilla att vara länken mellan kund, personal och butik, samt klara ett högt tempo med fokus på kundnytta och lönsamhet.

Att du är en snabb administratör och gillar att arbetsleda personal. Du behöver ha goda kunskaper i engelska då vi har uppdrag på nordisk nivå. Om du kan butik och handel är det ett stort plus men inte ett krav.

Dina arbetsuppgifter
Som projektassistent har du många varierande arbetsuppgifter, men några av de viktigaste är:
•  Bemanna, rekrytera personal och ge korrekt information till de som är bemannade
•  Säkerställa kvalitet och lönsamhet i bemanningen av aktiviteter
•  Hantera driftfrågor
•  Hantera och lösa frågeställningar som uppstår under projektets gång
•  Godkännande av personalens rapporter och sammanställning av resultat
•  Supporta personalen och ge svar på deras frågor i olika forum
•  Tracking av material och utskick till personalen
•  Översättning av manualer och upplägg i vår app SmartSpotter, inlägg och admin av vårt bemanningssystem
•  Möta deadlines, lönsamhetsmål och hålla kvaliteten mot kund, butik och personal dagligen
•  Vara delaktig i utbildningar, uppstartsmöten och utvärderingsmöten

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månader provanställning.

Om Retail House
Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing-byrå med över 15 års erfarenhet av handel och varumärken. Med insikt om shopperbeteende hjälper vi våra kunder att omvandla varumärkets styrka till försäljning vid köptillfället, samtidigt som vi arbetar med att ta fram strategier och kommunikation som stärker samarbetet mellan handel och varumärke. Vi arbetar med kunder som ICA, Hemköp, Johnson & Johnson, Sodastream, Mondelez, Fazer och Elgiganten. Vi sitter i ljusa lokaler centralt i Stockholm.

Ansökan
Sista ansökningsdag 31 januari.
Rekrytering och intervjuer startar 15 januari men skicka in din ditt cv med ansökningsbrev redan idag! Har du inte hört något från oss innan den 31 januari så har du inte gått vidare i processen.

Kontaktperson

Lisa Alex
Affärsområdeschef, Activate
lisa.alex@retailhouse.se
070-881 26 05