Som projektledare i Retail House byråverksamhet behöver du vara intresserad av både människor, affärer och kommunikation. Tillsammans med våra kunder och det interna teamet kommer du att skapa koncept och kampanjer som skapar värde för alla våra målgrupper – shopper, butik och varumärke. Det är du som ytterst håller ihop projekten mot kunderna och till ditt stöd har du bland annat duktiga formgivare, produktionsledare och strategiska rådgivare.

Dina projekt kommer vara korta och snabba men även av mer långsiktig karaktär. Du kommer att jobba med kampanj-, event- och exponeringslösningar för butik men också med kund- och säljpresentationer samt olika typer av trycksaker och material för sociala medier.

Viktiga uppgifter i projektledarrollen är att strukturera upp och leda processen – från mottagande av brief, genom kreativ produktion till slutlig leverans. Ditt ansvar blir att säkerställa att vi når uppsatta mål, håller tidsplaner, levererar god kvalité och service till kunderna. Kostnads- och intäktsansvar för projekten ligger också i ansvaret.

Du ska även kunna bidra idémässigt och kommunikativt på både strategisk och praktisk nivå. Du kommer att ge viktig input till vilken typ av kommunikationsinnehåll vi ska ha samt ge förslag på vilka typer av kommunikationsenheter och kanaler som ska användas för att nå bästa effekt.

Vi är en liten byrå med höga ambitioner. Det är därför viktigt att du är en social och prestigelös lagspelare som, utöver egna projekt, gärna hjälper dina kollegor när det behövs. Sist men inte minst hoppas vi att du är en glädjespridare och inspiratör som, precis som oss, uppskattar ett gott skratt.

Kompetenskrav
Du behöver ha god kunskap om och förståelse för retail, framför allt från dagligvaru-, fack- och apotekshandeln där majoriteten av våra kunder finns. Du har troligen arbetat minst ett par år på byrå med inriktning mot retail/shopper alternativt med trade/shopper marketing för ett varumärke.

Vi förutsätter att du är en god kommunikatör som kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du är social och utåtriktad och känner dig bekväm i mötet med människor – oavsett om det är kollegor eller kunder. Du är van vid att driva möten och kan på ett övertygande sätt sälja in idéer och lösningar samtidigt som du är lyhörd för kundens önskemål. Att du är affärsmässig, konsultativ och har förståelse för hela kundresan är en förutsättning för att bli framgångsrik hos oss.

Du drivs av att skapa de bästa förutsättningarna för shoppern att upptäcka och välja våra kunders produkter och brinner för effektiv kommunikation som driver försäljning.

Vi ser gärna att du är utbildad civilekonom, kommunikatör eller motsvarande. Det är en fördel om du har bakgrund som AD eller copy då du ska vara med och driva kreativa processer och utvärdera kreativt material. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i formgivning, fotografering, copywriting, webbproduktion och kan Adobe CC-programmen.

Personliga egenskaper
•  Kreativ, idérik och bra koll på trender inom branschen
•  Tydlig i ditt ledarskap och i din kommunikation
•  Entusiasmerande och bra på att skapa goda relationer
•  Förståelse och ha intresse för mänskligt beteende
•  Förmåga till både strategiskt tänkande och praktiskt genomförande
•  Flexibel, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö
•  Strukturerad, pedagogisk och noggrann

Om Retail House
Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing-byrå. 2022 firade vi 10-årsjubileum som Shopper Marketing-specialister. Vi hjälper våra kunder att omvandla styrkan och attraktionskraften i varumärken till försäljning vid köptillfället. Det kan vara både i den fysiska och den digitala butiken. Vi arbetar med varumärken som Arla, ICA, Elgiganten, Atria, Kung Markatta och Bayer.

Vi är ett härligt gäng som sitter i fräscha lokaler i Vasastan, Stockholm.

Ansökan
Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktperson


Sofia Oatley

Ateljechef och projektledare, Create
sofia.oatley@retailhouse.se
076-306 35 41