AD och en formgivare/originalare

Om jobbet
Oavsett vilken tjänst du söker vill vi att du ska vara en kreativ, stilsäker och mångsidig kreatör som är en stjärna på både tryck och digitala/rörliga medier. Vi tror att du har jobbat som AD/ Formgivare på en byrå eller inhouse-avdelning några år men känner att du nu vill utvecklas och komma vidare i din karriär.

Som en del av vår Create-avdelning kommer du att ansvara för idé samt produktion av kampanj-, event och exponeringslösningar för butik. Du kommer också att jobba med kund- och säljpresentationer, utbildningsmaterial samt olika typer av trycksaker och enheter för sociala medier.

I AD rollen ligger mer fokus på konceptutveckling, kommunikation och maner medan formgivaren/originalarens huvudfokus kommer vara löpande produktion och originaljobb. Båda rollerna förutsätter dock att man kan jobba flexibelt med allt från ide och koncept till att göra sina egna original.

Att arbeta hos oss är både omväxlande och utmanande. Utifrån en brief eller strategi ska du kunna utveckla ett manér eller koncept och vara lika bra på att se helheten som detaljer. Vi förutsätter att du kan det grafiska hantverket från grunden och har full koll på hur du gör tryckfärdiga original. Du har även en god förmåga att utveckla rumslig form och butikslösningar som både tar hänsyn till shopperns behov och butikens och leverantörernas önskemål och förutsättningar. Du är en duktig kommunikatör som på ett övertygande sätt kan sälja in idéer och lösningar - samtidigt som du är lyhörd för kundens önskemål. Att du är affärsmässig, konsultativ och har förståelse för hela kundresan är en förutsättning för att bli framgångsrik hos oss.

Vi är en liten byrå men med höga ambitioner. Det är därför viktigt att du är en social och prestigelös lagspelare som, utöver egna projekt, gärna hjälper dina kollegor när det behövs. Sist men inte minst hoppas vi att du är en glädjespridare och inspiratör som, precis som oss, uppskattar ett gott skratt.

För att passa in hos oss bör du ha lika delar personlighet, kunnande och erfarenhet.

Efterfrågad kompetens (krav)
·  Mycket goda kunskaper i Adobe CC-programmen
·  Goda kunskaper i Officepaketet (framförallt PowerPoint)
·  Goda kunskaper i Wordpress och andra vanliga webbplattformar
·  Goda kunskaper i något 3D program – tex Sketchup, 3D Studio Max
·  Är en stjärna på idéarbete och koncept såväl som löpande produktion
·  Har sinne för hur text och bild samverkar och kan skapa effektiv kommunikation/form utifrån syfte och mål
·  Kan arbeta med flera produkter samtidigt, leverera färdiga tryckoriginal samt hålla tighta deadlines
·  Goda kunskaper i dagligvaru- och detaljhandeln, BTL-marknadsföring samt hur man fångar kundens intresse och skapar upplevelser i butik.
·  Behärskar svenska flytande i tal och skrift

Meriterande kompetens (önskemål)
·  Utbildning inom kommunikation, media, design från Berghs, Beckmans, Hyper Island etc.
·  Webbdesign och digitala kampanjer
·  Mailutskick och CRM
·  Fotografering, filmredigering och animering
·  Goda kunskaper i engelska

Personliga egenskaper:
·  Social - en teamplayer som också kan arbeta självständigt
·  Mångsidig, flexibel, stresstålig
·  Professionell, konsultativ, engagerad och villig att utvecklas
·  Snabb, serviceminded, ansvarstagande och noggrann.

Arbetsform
AD rollen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Formgivare/originalartjänsten är ett föräldravikariat fram till 1 janauri 2022 med goda möjligheter till förlängning.

Båda tjänsterna är heltidsanställningar men vi är öppna för att diskutera halvtid, eller deltidslösningar.

Sök nu!
Vi intervjuar och rekryterar löpande. Vid frågor om tjänsten är välkommen att kontakta Sofia Oatley
på sofia.oatley@retailhouse.se