OM RETAIL HOUSE

Retail House är Nordens ledande Shopper Marketing-byrå som nu år 2022 firar 10-årsjubileum som Shopper Marketing-specialister.
Vi hjälper våra kunder att omvandla styrkan och attraktionskraften i varumärken till försäljning vid köptillfället. Det kan vara både i den fysiska och den digitala butiken. Vi arbetar med kunder som till exempel Arla, ICA, Elgiganten, Atria, Pågens och Bayer.
Vi är ett härligt gäng som sitter i fräscha lokaler i Vasastan i Stockholm.

DIN ROLL

Som projektledare inom Retail House byråverksamhet så behöver du vara intresserad av både människor, affärer och kommunikation. Tillsammans med våra kunder och det interna teamet kommer du att skapa koncept och kampanjer som skapar värde för alla våra målgrupper - shopper, butik och varumärke.
Det är du som ytterst håller ihop projekten mot kunderna och till ditt stöd har du bland annat duktiga formgivare och strategiska rådgivare. Dina projekt kommer vara både korta och snabba men även av mer långsiktig karaktär. Du kommer att jobba med kampanj-, event och exponeringslösningar för butik men också kund- och säljpresentationer samt olika typer av trycksaker och material för sociala medier.
Viktiga uppgifter i projektledarrollen är att strukturera upp och leda processen – från mottagande av brief, genom kreativ produktion till slutlig leverans. Ditt ansvar blir att säkerställa att vi når uppsatta mål, håller tidsplaner, levererar god kvalité och service till kunderna. Kostnads- och intäktsansvar för projektet ligger också i ansvaret.
Du ska även kunna bidra idémässigt och kommunikativt på både strategisk och praktisk nivå. Du kommer ge viktig input till vilken typ av kommunikationsinnehåll vi ska ha samt ge förslag på vilka typer av kommunikationsenheter och kanaler som ska användas för att nå bästa effekt.
Vi är en liten byrå men med höga ambitioner. Det är därför viktigt att du är en social och prestigelös lagspelare som, utöver egna projekt, gärna hjälper dina kollegor när det behövs. Sist men inte minst hoppas vi att du är en glädjespridare och inspiratör som, precis som oss, uppskattar ett gott skratt.


KOMPETENSKRAV

För att bli framgångsrik i rollen som projektledare på Retail House behöver du ha god kunskap om och förståelse för Retail, framför allt från dagligvaru- och apotekshandeln, där majoriteten av våra kunder finns. Vi ser helst att du har arbetat några år på byrå med inriktning mot retail/shopper alternativt med trade/shopper marketing för ett varumärke.
Vi förutsätter att du är en god kommunikatör som kan formulera dig väl i både tal och skrift. Du är social och utåtriktad och känner dig bekväm i mötet med människor – oavsett om det är kollegor eller kunder. Du är van vid att driva möten och kan på ett övertygande sätt sälja in idéer och lösningar samtidigt som du är lyhörd för kundens önskemål. Att du är affärsmässig, konsultativ och har förståelse för hela kundresan är en förutsättning för att bli framgångsrik hos oss.
Du drivs av att skapa de bästa förutsättningarna för shoppern att upptäcka och välja våra kunders produkter och brinner för effektiv kommunikation som driver försäljning.
Vi ser gärna att du är utbildad civ. ek. kommunikatör eller motsvarande.
Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i formgivning, fotografering, copywriting, webbproduktion och kan Adobe CC-programmen.

PERSONLIGA EGENSKAPER

För att lyckas i rollen och att trivas i vårt företag behöver du vara/ha:
• Analytisk, strukturerad, pedagogisk och noggrann
• Tydlig i ditt ledarskap och i din kommunikation
• Entusiasmerande och bra på att skapa goda relationer
• Förståelse och ha intresse för mänskligt beteende
• Förmåga till både strategiskt tänkande och praktiskt genomförande
• Flexibel, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö



Uppgift att skicka med din ansökan:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din energi då du kommer att ha en central roll hos oss. Förhoppningsvis har du också en god självkännedom – därför ber vi dig rangordna både dina styrkor och svagheter enligt nedan.
Sex styrkor

Rangordna följande sex styrkor hur de passar in bäst på dig, där 1 är det som stämmer bäst, till 6 på den som passar in minst. Motivera varför du har rangordnat som du har gjort.

1. Tydlig
2. Handlingskraftig
3. Socialt kompetent
4. Visionär
5. Modig
6. Affärssinne
7. Konsultativ
Sex svagheter

Rangordna följande sex svagheter hur de passar in bäst på dig, där 1 är det som stämmer bäst, till 6 på den som passar in minst. Motivera varför du har rangordnat som du har gjort.

1. Prestigefull
2. Solodribblare
3. Slarvig
4. Oflexibel/fyrkantig i mitt tänkande
5. Illojal
6. Oengagerad


För mer info. Kontakta Sofia Oatley - 076 306 35 41 alt. sofia.oatley@retailhouse.se

Sista ansökningsdagen är den 1 juni men skicka in din ansökan snarast då vi löpande jobbar med urvalsprocessen.