Shopper Science® - Category Management

Skapa förutsättningar för lönsam försäljning

Hur strukturerar man sin avdelning för maximal försäljning så att man underlättar Shopperns möjlighet till enkel navigation och köp. Detta är en fråga som varumärke och handel hanterar inom ramen för Category Management. Retail House erbjuder nu Category managementprojekt inom ramen för DVH och elektronikhandel.

Kategoriområden där vi har erfarenhet

  • Hemelektronik
  • Hårvård
  • Barnmat
  • Mejeri
  • Kolonial

Metod

Kategoridefinition
Kategorins roll
Kategorins ekonomiska prestation
Målsättningar
Strategier
Taktik
Implementering
Uppföljning

Vill du veta mer?

Maths Brisdahl
Senior Advisor på Retail House
maths.brisdahl@retailhouse.se  
08-30 38 00

  • Maths Brisdahl, senior advisor på Retail House.
  • Sveriges mest erfarna Shopper Marketer. Maths har arbetat både i handeln och för varumärken som P&G och Semper.
  • 2012 utsågs han till årets kategorichef på Dagligvarugalan.

Produktblad »